قدرت نیروی هوایی ایران...

به وبلاگ نظامی خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
عکس ها
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 732
بازدید کل : 24696
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1


javahermarket

javahermarket

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

قدرت نیروی هوایی ایران...

نیروی هوایی در سال 1303  به کوشش رضاخان نخست وزیر (رضا شاه) بنیانگذاری شد.

U-6B

U-6B یکی از اولین هواپیماهای ایران

................................

F-86

  یکی از اولین هواپیماهای ایران با موتور جت

...........................

RT-33A

RT-33A

.................................

قدرت نیروی هوایی ایران رو هیچ کشوری دقیقا نمی دونه چقدر هستش و همه کشورهای غربی فقط در حد حدث و جنگ ایران و عراق می دانند که قدرت ایران چقدر است.ولی در همین حدث هم می دانند قدرت نیروی هوایی ایران در حدی هستش که می تونه به راحتی در مقابله با هر حمله ای مقابله کنه و به راحتی به خاک دشمن هم حمله کنه حتی به دور ترین نقطه های کشور دشمن!

خلبانان ایرانی و نیروی هوایی این رو تو جنگ عراق بارها و بارها نشان دادن به طوری که بی نظیرترین عملیات های هوایی رو تو تاریخ جنگهای هوایی جهان نیروی هوایی ایران انجام داده مثل عملیات اچ 3!

عملیات اچ-3(حمله به پایگاه های 3گانه اچ-3)

نیروی هوایی عراق با شکستهای مداومی که از نیروی هوایی ایران می خورد بیشتر هواپیماهای خودشونو از دست داده بود و بخاطر اینکه از اسیب دیدن هواپیماهای خودشون جلوگیری کن هواپیماهای بمب افکن ذخیره خودشونو به دورترین نقطه از مرز ایران برده بود تا از دست بمب افکن های F-4 ایرانی که مدام فرودگاههای نظامی عراق رو بمباران می کردن در امان باشن.عراق هواپیماهای خودشو به پایگاه های اچ-3 که تو نزدیکی مرز اردن بود برد!فاصله این پایگاه از ایران به اندازه ای بود که جنگنده بمب افکن F-4E  تو نیروی هوایی در اون زمان بیشترین برد عملیاتی رو داشت باید برای رسیدن به پایگاه های اچ-3 2بار سوخت گیری می کرد و برای بازگشت هم همین مقدار باید سوخت گیری می کرد ولی تنها مشکل سوخت گیری نبود هواپیماهای رهگیر عراقی سامانه های پدافند هوایی قدرت مند عراق که تو اون زمان پیشرفته ترین سامانه های جهان بودن حمله  به این این پایگاه رو عملا غیر ممکن می کرد.

هواپیما F-4E که عملیات اچ -3 رو با این جنگنده بمب افکن انجام داده شد.  F-4E

 غیر ممکن بودن این عملیات بخاطر این بود که ترکیه طرف عراق بود و سوریه هم بی طرف بود و به هیچ عنوان نمی شد از خاک این دو کشور برای حمله به این پایگاه استفاده کرد.ولی فرماندهان نابغه ایرانی یک حمله بدون نقص را اماده کردن که به دید خیلی از کشورهای غربی حمله به این پایگاه غیر ممکن بود.

طرح عملیات اچ -3...........................................................

قرار بود ۸ فانتوم، از پایگاه شکاری نوژه به فرودگاه ارومیه به پرواز درآیند. این هواپیماها باید از کوهستان‌های مرزی عراق و ترکیه و در ارتفاعی پایین پرواز می‌کردند و پس از طی مسافتی طولانی بر روی خط مرزی عراق و ترکیه خود را به اچ ۳ برسانند. در تمام طول مسیر هواپیماها می‌بایست در ارتفاع پایین (۲۰ تا ۳۰ متری) پرواز می‌کردند تا از دید رادارهای دشمن پنهان بمانند. به علاوه باید دو مرحله عملیات سوختگیری هوایی انجام میگرفت چراکه طول مسیر سه برابر برد هواپیماهای ایرانی بود. به همین دلیل دو فروند بویینگ 747 برای رساندن سوخت به فانتوم‌ها از فرودگاه تبریز برخاسته و با آنان همراه می‌شد که باید در بالای دریاچه ارومیه مرحله اول سوختگیری انجام میگرفت.همزمان دو فروند هواپیمای سوخت رسان دیگر از فرودگاه دمشق در سوریه بلند شده و مرحله دوم سوختگیری هوایی در خاک سوریه انجام میگرفت. طبق برنامه ریزی عملیات، پس از هر نوبت سوختگیری هواپیمای مادر باید صبر می‌کردند تا فانتوم‌ها عملیاتشان را بر فراز اچ ۳ انجام دهند و در راه بازگشت دوباره عملیات سوختگیری هوایی را انجام می‌داد.

طرح عملیات بی نظیر اچ 3

روز عملیات هر هشت هواپیما در دو گروه چهار تیمی از باند فرودگاه برخاستند و از شمال شرق عراق و از فراز کوه‌های آرارات وارد منطقهٔ مشترک مرزی عراق و ترکیه شدند و در ارتفاع پایین بر فراز کوهستان‌های این منطقه بسمت غرب عراق حرکت کردند. در همین زمان دو فروند اف ۵ جهت انحراف توجه پدافند عراق از فانتوم‌ها از پایگاه هوایی تبریز به سمت پالایشگاه کرکوک به پرواز درآمدند و در یک حمله موفق، این پالایشگاه را بمباران کردند. در جایی بسیار دورتر در فرودگاه لارناکا در قبرس یک هواپیمای بویینگ ۷۰۷ متعلق به هواپیمایی ملی ایران (هما) ساعتی پیش وارد فرودگاه لارناکا شده بود و طبق برنامه‌ریزی قبلی آماده می‌شد تا بدون مسافر به تهران باز گردد وظیفه این هواپیما شنود مکالمات عراقی بود. بویینگ ۷۰۷ هواپیمایی ملی ایران، پس از اطلاع مسیر خود به برج مراقبت فرودگاه لارناکا از زمین برخاست و ظاهراً به سمت تهران و در واقع به سمت کوهستان‌های مرزی ترکیه و عراق حرکت کرد. هواپیمای سوخت رسان در تماس با فرودگاه های قبرس و آنکارا وانمود کرد که مسیرش را گم کرده و در حال مسیریابی مجدد است.

سوختگیری F-4

در ساعات مقرر تانکرهای سوخت‌رسان با فانتوم‌ها در همان نقاط پیش‌بینی شده یعنی مرحله اول بالای دریاچه ارومیه و مرحله دوم در خاک سوریه روبرو شدند. فانتوم‌ها توانسته بودند با سکوت رادیویی و پرواز در ارتفاع پایین خود را از دید رادارهای عراقی پنهان دارند. ظاهراً چندین بار هواپیماها در رادارهای عراقی و ترکیه‌ای ظاهر می‌شوند اما عراقی‌ها تصور می‌کنند هواپیماها متعلق به نیروی هوایی ترکیه‌است که مشغول گشتزنی در طول مرزهایشان هستند.

بمب افکن نابود شده

این اشتباهی بود که کنترل‌های زمینی ترکیه نیز مرتکب شدند. هر هشت هواپیما که سوختشان پس از طی مسیری طولانی در حال اتمام بود به طور منظم عملیات سوخت گیری هوایی را انجام دادند. هواپیمای بوئینگ نیز با احتیاط کامل مشغول گشت زنی در طول مسیر شد تا در بازگشت، دوباره عملیات سوخت‌رسانی به فانتوم‌ها را انجام دهد. در آن سو فانتوم‌ها در ارتفاعی پایین و در حالتی که خلبانان آن می‌توانستند کوچک ترین حرکتی را بر روی زمین با چشم غیرمسلح ببینند به سمت اچ ۳ در حرکت بودند. ساعتی بعد هر هشت هواپیما ناگهان بر فراز پایگاه ظاهر شدند. پرسنل پایگاه که با توجه به دور بودنشان از مرزهای خاوری هیچ گاه تصور نمی‌کردند هدف هیچ نوع حمله‌ای قرار گیرند در ابتدا به تصور این که هواپیماها خودی هستند شروع به تکان دادن دستهایشان کردند. بر فراز پایگاه، فانتوم‌ها ارتفاعشان را افزایش دادند و پس از تقسیم شدن به دو گروه چهارتایی پایگاه را بمباران کردند. بمباران به این صورت انجام شد که در اول گروه ۱ فانتوم‌ها به صورت پشت سر هم هواپیماهای عراقی را نابود ساختند و در مرحله دوم گروه 2 فانتوم‌ها شروع به بمباران پدافندهای هوایی عراق کردند، سپس آخرین فانتوم با یک گردش 180 درجه‌ای تمامی افراد مسلح و غیر مسلح و پرسنل‌های عراقی را با مسلسل از بین برد. سپس همهٔ آنها از محل حادثه دور شدند.

F-5

پیش از عبور فانتوم‌ها از مرز عراق دفاع ضد هوایی این کشور که متوجه هواپیماهای ایرانی شده بود به سمت آنها آتش گشود و یکی از هواپیماها مورد اصابت قرار گرفت به گونه‌ای که دیگر نمی‌توانست تا رسیدن به پایگاه به پرواز خود ادامه دهد، در جاده ای اتومبیل رو در آذربایجان غربی فرود آمد. بقیهٔ هواپیماها بدون هیچ آسیبی عملیات را به پایان بردند و در پایگاه نیروی هوایی فرود آمدند. در این زمان که هواپیماهای رهگیر شکاری عراقی متوجه حملهٔ ایرانی‌ها شده بودند امادهٔ حمله از پشت سر به فانتوم‌های ایرانی شدند و پس از ورود فانتوم‌های ایرانی به ایران اف 14های ایرانی از جلو به هواپیماهای ایرانی سلام کردند و با یک هجوم ترسناک تمامی رهگیر شکاری‌های عراقی را که در مرز و داخل ایران بودند نابود ساختند.

این عملیات در تاریخ جنگهای هوایی بی نظیرترین عملیات هوایی جهان نام گرفت.

تلفات عراق...........................................................

 

 هلیکوپترها............................................................

اگوستا بل 206.........ایتالیا....هلیکوپتر سبکبل 206

بل 214..............امریکا........چند منظوره بل 214 

 سی اچ 47...........امریکا............حمل ونقل سنگینCH-47 

 

 

توان رزمی نیروی هوایی ایران...........................................

اف-۱۴ تام‌کت............امریکا.........جنگنده رهگیری و برتری هوایی

داسو میراژ اف۱........فرانسه........جنگنده رهگیر و چندمنظوره

میگ 29 ا...........روسیه..........جنگنده برتری هوایی

 F-14   MIG-29   میراژ F-1

............................................................................

اف-4 فانتوم...........امریکا...........چندمنظوره

نورثروپ اف-۵ئی.......امریکا........چندمنظوره

صاعقه.................ایران..............چندمنظوره

F-4E    F-5   صاعقه

........................................................................

چنگدو جی-۷(اف-۷ام).............چین...............رهگیر

ل-7

 ....................................................................

سوخوی-25..............شوروی...............پشیبانی نزدیک

SU-25

...................................................................

...........................................................................

اذرخش......................ایران..........پشتیبانی نزدیک هوایی

سوخو سو-24.............شوروی.......بمب افکن

اذرخش   SU-24

البته اینه تعداد کمی از جنگنده ها و هواپیماها و قدرت رزمی نیروی هوایی ایران هستش.نام بسیاری از هواپیماها و هلیکوپترها اینجا ذکر نکردم فقط تعدادی از تجهیزاتی که در سطح جهانی توانایی مقابله با هواپیماهای جنگنده غربی و شرقی رو دارن ذکر کردم.

امیدوارم خوشتون امده باشه

FERI 2.M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ۳ فروند هواپیما انتونوف-12
  • ۱ فروند بمب‌افکن توپولوف -16
  • ۵ فروند سوخو-17
  • ۴ فروند میگ-21
  • ۸ فروند میگ-23
  • ۲ فروند داسو میراژ اف 1
  • ۴ فروند هلیکوپتر

ضمناً یازده فروند هواپیمای دیگر به گونه ی غیر قابل تعمیری خسارت دیدند که دو فروند از این یازده فروند بمب افکن توپولف-١٦ بود. همچنین دو خلبان عراقی و چهارده پرسنل دیگر عراقی و سه مصری و یک افسر آلمان شرقی کشته شدند و نوزده عراقی، چهار مصری و دو اردنی به شدت زخمی شدند.

....................................................................................................

نیروی هوایی ایران با چنین عملیاتهایی در جنگ ایران و عراق صابت کردن که می توان با هر کشور دیگه ای چه غربی چه شرقی مقابله کن البته تو اون زمان هواپیماهای بمب افکن ایرانی تنوع الان رو نداشت و فقط از F-4E , F-5 سود می برد که برد عملیاتی F-5 کم است و فقط F-4 بود ولی الان نیروی هوایی ما از تنوع زیادی برخوردار است که هواپیماهای صاعقه و شفق رو هم می سازه!

و تمام کشورهای غربی اینو می دونن که ایران به راحتی می تونه با اونها مقابله و به اونها حمله کن.

دانشگاه نیروی هوایی ......................................

  • دانشکده پرواز:خلبانی، مراقبت پروازی و…
  • دانشکده هوافضا: مهندسی هوافضا و مهندسی نگهداری هواپیما
  • دانشکده کنترل: پدافند، فاشا (فرماندهی اطلاعات - شناسایی) و…
  • دانشکده برق: مهندسی برق و جنگال (جنگ الکترونیک)
  • دانشکده کامپیوتر: مهندسی رایانه - نرم افزار
  • دانشکده مدیریت:مدیریت
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی: رمز خوانی و امنیت پرواز
  • از آنجا که دانش‌آموختگان این دانشگاه، افسران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، در زمان دانشجویی افزون بر آموزش‌های علمی، دوره‌های دشوار آموزش نظامی را نیز می‌گذرانند.

پایگاه‌های هوایی............................................

ایران هم اکنون 12 پایگاه هوایی نظامی داره!

 

  • پایگاه اول: مهرآباد
  • پایگاه دوم: تبریز
  • پایگاه سوم: همدان
  • پایگاه چهارم: دزفول
  • پایگاه پنجم: امیدیه
  • پایگاه ششم:  بوشهر
  • پایگاه هفتم: شیراز
  • پایگاه هشتم: اصفهان
  • پایگاه نهم: بندرعباس
  • پایگاه دهم: چابهار
  • خراسان جنوبی:بیرجند
  • پایگاه چهاردهم: مشهد

javahermarket

javahermarket

javahermarket

script language='javascript' src='http://popup.tirage24.com/show_popup.php?user=feri2m'>

نظرات شما عزیزان:

ایران
ساعت17:10---24 بهمن 1391
عالی عالی عالی عالی عالی بود};-

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط فری تو در 23 / 11 / 1391برچسب:هواپیمای جی 7 ,عملیات اچ 3 ,بل 214,سی اچ 47,نیروی هوایی ایران,قدرت نیروی هوایی ایران,, در ساعت 9 قبل از ظهر | |

درباره وبلاگ

دلیل زندگیم باش,نفسم! سن سیز یاپامام!بنی یانیز گیما!
آرشيو
6 شهريور 1392
2 شهريور 1392
7 مرداد 1392
4 مرداد 1392
3 مرداد 1392
1 مرداد 1392
5 تير 1392
2 تير 1392
1 تير 1392
3 اسفند 1391
6 بهمن 1391
5 بهمن 1391
4 بهمن 1391
3 بهمن 1391
1 بهمن 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
فری تو
لينكستان
فروش جواهر با قیمت کم
کوچک کننده بینی
ارتش جهانی
علوم سیاسی
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
صیغه یابی
جلو پنجره زوتی
درگاه پرداخت

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

نوع .تعداد وتوان نفربر های زره پوش های ایران
نوع .تعداد و توان تانک های ایران
کابوسه جدید زره پوش ها .هامرها و هلیکوپتر های اپاچی امریکا
قدرت نظامی ایران در مقابله با اسرائیل
عملیات مرصاد(کمین)
سوریه(کشوری که داره با کمک کشورهای عربی و مدعیان غربی نابود میشه)
موشک های کوتاه برد و میان برد کشور ما(انواع موشک های ایرانی بالستیک.ضد زره.هوا به هوا.....
توان رزمی قایق های تندرو نیروی دریایی
مسلسل های چند منظوره(مهمترین و کارا ترین تیربارهای دنیا)
قدرت نیروی هوایی ایران...
شکارچی هواپیماهای غربی مرصاد
فرار جنگنده ها و هواپیماهای صدام بطرف ایران
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
دوست یابی انلاین
سفارش آنلاین قلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , feri2m.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com

script language='javascript' src='http://popup.tirage24.com/show_popup.php?user=feri2m'>